Venge Disc – den hurtigste cykel til dato

Siden lanceringen af Venge modellen for syv år siden, har Specialized bevist, at Aero is everything. De tog et spirende koncept og skabte en ideologi, der nu resulterer i lanceringen af den helt nye og banebrydende Venge Disc.

 

Udvikling
Målet med Venge Vias var at skabe en cykel, der var ligeså hurtig som vores Shiv TT. Men med den nye Venge har vi skubbet grænserne og forbedringerne yderligere. Sammenlignet med den hurtigste aero-cykel til dato, Venge Vas, så er vores nye Venge 8 sekunder hurtigvere over 40km, ved en yaw-vinkel på 0°. Ude på vejen i sidevind, så er vores nye Venge endnu hurtigere, med dens optimerede rørformer.

For at opnå denne forbedring har vi benyttet en helt ny tilgang. I stedet for at starte i vores vindtunnel har vi skabt et nyt software, der genererer tusindvis af rørformer og analyserer disse på baggrund af aerodynamik, overflade areal og stivhed. Denne process resulterede i en kollektion af former, hvilket vi kalder FreeFoil Shape Libary. Disse former er fundamentet i opbygningen af vores nye Venge.

Med den nye tredje generations Venge har vi skabt en cykel, der er hurtigt i alle terræner og under alle forhold, og samtidig forbedret aerodynamikken, nedbragt vægten og gjort cyklen mere responsiv. Den nye tredje generations Venge er forbedredt på alle punkter. Den er hurtigere end Venge Vias og lettere end vores Tarmac SL5 disc.


Nyt cockpit, fit & styring
I samarbejdet med vores professionelle hold, har vi modtaget den feedback, at stivheden i frempinden er utrolig vigtigt for rytterne, især blandt sprintere. Frempinden på vores Venge er stivere end nogen anden frempind vi har testet, blandt andet Zipp SL Sprint, der har været benchmark for stivhed og været foretrukket i det professionelle felt.

Det helt nye Aerofly II er designet på baggrund af vores erfaring med udviklingen af tre generationer af Venge modeller. Det nye styr er lettere, stivere og hurtigere, og på oversiden er det dækket med knopper, der giver ekstra greb og kontrol.

Geometrien er designet ved hjælp af 40.000 Retül data punkter fra både kvinder og mænd. Det skabte det færdige resultat; en samlet platform, der benytter et design til alle ryttere, uanset køn.

I jagten på det reneste Di2 setup har vi bearbejdet feedback fra vores profesionnel hold. Det resulterede i en udnyttelse af den dybden i vores Venge sadelpind, hvor vi har integreret Di2 Junction-A cylinderen. Det holder cockpittet rent og minimalistisk, og tillader holdenes mekanikere lettere at udføre justeringer undervejs i løbet.

Skriv et svar